Envisa Grannen.

Nu på morgonkvisten hade jag besök av grannen som var lite nyfiken på min pelletskamin. Han gick där och tittade på den i olika vinklar och lyfte på lock och öppna o titta in i brännkammaren.

Han tyckte den var fint gjord och visst var den effektiv alltid för framifrån kunde han inte stå för länge innan han brände sig. MEN

Det blir ju inte ligga billigt som med ved sa han, nä det har du rätt i sa ja om du har egen skog eller får löpa de på rot. Men skall du köpa de klart så är det faktiskt billigare med pellets och en sådan kamin ja har sa ja. Och ja har faktiskt räknat på det. Efter lite ordväxling höll han faktiskt med om detta, men nu hade denna granne egen skog så det var billigaste alt.

Visst hade det varit kul att hugga sin egen ved men då skulle de se ut som bilden här, men tusan inte annars för då eldar ja hällre med pellets och har alltid varmt hemma.


Kommentarer
Postat av: Olof

Läcker bild.



Hade skogsyrket sett ut så hade jag sadlat om direkt :-)



Men du har rätt skall du köpa veden så blir det dyrare med ved än pellets, sen får man tänka på att du alltid har en gämn temp i huset om man kör med pellets.



Har du fler bilder på din Pelletskamin för ja har besökt Norrlandsimportens hemsida många gånger och förvånat mig hur de kan vara så billiga. Och sen när ja hör här hur många som är nöjda med sina kaminer därifrån så lutar det åt att ja kommer byta ut min gamla qudrafire som lever om och är allmänt strulig och slukar ganska mycket pellets.



Tack för att ni bloggar om detta för det är så kul för oss som är intreserade av uppvärmning.

2012-01-14 @ 11:10:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0