Klubblokalens Pelletskamin är uppe och går :-)

Då fick jag äntligen en stund över och skall berätta hur det har gått med Kiruna kaminen som vi köpte till vår klubblokal av Norrlandsimporten.... Vi har kört el element de andra åren och i och med några av medlemmarna köpte från Norrlandsimporten kaminer till sina bostäder så skramla vi ihop till en i klubbhuset. Hela Januari har vi kört Kiruna kaminen och den har verkligen fått bekänna färg då huset är ett kallt dragit stenhus med dåliga fönster. Men kaminen har i gentligen skrattat åt oss och undrat när den skulle få visa sin riktiga sida. Det känns som jag beskriver det för första gången när vi startade den så small den igång snabbt och säkert som en Harley Heritage. Vi samlades framför kaminen för att se hur den verkligen fungerade, vi blev ganska förvånade för lokalen nådde temp 23gr på ca 40min och endast några dl pellets.... Kaminen har gått sen dess klanderfritt och vi förbrukar ca 1st 16kg säck / dygn vilket blir ca 1200:- / mån för att hålla 23gr i klubbhuset. Fjolåret låg vi på 5900 i el för Januari så om vi är nöjda behöver vi ju inte skriva här för det fattar nog vem som helst. Idag har jag själv ringt och beställt en ny Kiruna till mina svärföräldrar som först var lite tveksam till detta med pelletskamin, men som nu helt plötsligt ändra uppfattning. Så mitt tips är köp inte dyra märke när det finns så pass bra kaminer som Norrlandsimporten har till nästan halva priset. Sen att grabbarna på Norrlandsimporten kan dessa kaminer märker man ganska direkt och att det brinner för denna topp produkt. Jag passade på att fråga de i butiken i Norrland när jag beställde den nya Kiruna om att jag skulle ha provision på alla kaminer de sålde genom oss då vi har haft mycket spring av arbetskompisar och vänner som ville se dessa kaminer som vi pratar oss varma om. De köpte idén så nu funderar man lite på att bli återförsäljare för Norrlandsimporten då det verkligen har produkter vi alla kan stå upp för...... ROGER OVE AND OUT.........Racke
Trackback
RSS 2.0