Leffe värderar sin Kiruna!

Såg att NUGGE har kommenterat sin kamin igår och då får ja säga hur ja tänker.

Utseende ger ja den 4/5
Stilrenhet ger jag den 5/5
Finish på svetsningar mm 4/5
Kvalitet på handtag/lucka får den 5/5
Brännkammaren får den 4/5
Brännkoppen får den 5/5
Innanför skalet 5/5

Ja skall nu skriva hur JAG tänker

Utseende och stilrenhet kan man absolut inte klaga på för den e faktiskt riktig vacker.

Fininsh på svetsjobb mm. Så syns det här ganska kraftigt att detta inte är en massproducerad kina kamin, utan här ser man ganska tydligt att Norrlandsimporten styrt upp jobbet på sin egna tillverkning av dem.

Kvaliteten på handtag lucka och pelletsförråd är riktigt hög, här finns inget i tunnt vagt material utan det är tillverkat så en vuxen karl kan leka med den. Toppen

Brännkammaren är en fröjd med 6st ventilations pipes som tar vara på rökgasen en extra gång innan de åker ut i skorstenen. Här har deras konkurrenter mycket att lära.

Brännkoppen i äkta gjutjärn kan ja säga nått mer, finns INGEN pelletskamin ja kikat på som har detta.

Samt så har vi under skalet där de monterat kaminen på ett otroligt lätt sätt med snabbkopplingar till allt. Det betyder skulle en del lägga av så kan till och med ett barn byta den delen. Barnsligt enkelt och det är ju så en produkt skall se ut. Man skall inte behöva tillkalla tekniker som kostar en massa pengar.

Så ja vill ge 4 av 5 för min Kiruna i uppbyggnad. Nu skall de bli skoj o se om den värmer något. Jag väntar på rören som ja beställt från Norrlandsimporten sen skall de kopplas.

Over and out från mig o min Kiruna

Trackback
RSS 2.0