Packat upp pelletskaminen från Norrlandsimporten nu.

Då va härligheten blottad :-)

Kaminen var mycket finare i verkligheten än på bilden. Så än så länge är jag grymt nöjd, ja passade på att kolla eldstaden i kaminen och den var mycket väl gjord och hade 6st pipes som tar vara på värmen i kaminen och skickar ut det i bostaden. Allt var ordentligt gjort och inga svaga länkar eller svetsningar här inte. Själva designen är ren och fin och passar in i alla hem.

Nyfiken som ja är så lossnade jag sidostycket för att se hur kaminen är uppbyggd. Och här blev ja fanimej imponerad :-)

Norrlandsimporten har lyckats skaoa en avancera kamin där alla slitage delar sitter enkelt till med snabbfäste. Det gör ju att ja kan byta en slitage del på nolltid. Riktigt imponerande och mycket smart det gör ju att ja själv kan laga den och behöver inte vara utbildad för att byra en del. Sen använder de inte tändspiral i sina kaminer utan en tändstav som är kapslad. Vilket är ett stort + då hållbarheten är mycket längre på stavarna. Jag var ju bara tvungen att avlägsna tändelementet för att se om ja kunde byta det fort. Det tog ca 5sek sen hade ja det i min hand.

Än så länge är jag otroligt imponerad av denna kamin och nu skall jag installera denna.

Trackback
RSS 2.0